אנו במפעל הפיס מבינים שאוכלוסייה צעירה היא פגיעה ומחייבת הגנה מיוחדת. לאור תפיסה זו, ובמסגרת אחריותנו החברתית, מפעל הפיס מנהיג במשך שנים מדיניות המגבילה את גיל המשתתפים בהגרלות ל-18 ומעלה ואף תמך בהצעת חוק ברוח זו שהתקבלה כחוק בכנסת שנכנס לתוקפו ב-15.4.2008.
כיום המפעל מפעיל מערך שלם של בקרות ואמצעים שונים שמטרתם לוודא שמדיניות זו מיושמת, ובכלל זה:
הדרכות ייעודיות ל-2,600 זכיינים ברחבי הארץ בנושא "משחקים באחריות" נערכות מדי שנה בשנה. המפעל עורך מעל 7,000 בקרות לקוח סמוי בשנה המוודאות בין השאר אי-מכירה לקטינים, תליית שילוט בכל נקודות המכירה של המפעל, שעל פיו המכירה אסורה למי שטרם מלאו לו 18 שנה, הקפדה על כך שכל פרסומי המפעל ייועדו לקהל לקוחות בוגר והיעדר פרסום בתוכניות המיועדות לקהל לקוחות צעיר.
הימורים בקרב בני נוער
לצד שוק ההגרלות החוקי והמפוקח במדינת ישראל קיים בישראל שוק הימורים בלתי חוקי ובלתי מפוקח. שוק זה, שהיקפו מוערך ב-15 מיליארד שקל, כולל הימורים באינטרנט, באתרים שונים, משחקי פוקר ומועדוני הימורים. בשונה משוק ההגרלות וההימורים המפוקח, שבו מתבצעות בקרות רבות שמטרתן להבטיח שבני נוער וקטינים לא ישתתפו בהגרלות ובהימורים, שוק הימורים זה זמין לכל נפש ואין בו בקרה.
מה מביא בני נוער להמר?
מהן ההשלכות והסכנות של הימורים בגיל ההתבגרות?
איך מזהים או מאתרים צעירים עם בעיית הימורים?
** חלק מהסימנים מעידים גם על מצוקות אחרות ולכן אין להסיק מכך מסקנות אלא לבדוק ולשאול שאלות נוספות
היכנסו לשאלון ובחנו אם למישהו ממכריכם יש בעיית הימורים
כל הנאמר באתר מוגש כשירות לציבור ואינו משמש תחליף לטיפול/אבחון מקצועי במידת הצורך.